Grillparty

Har
... det med dumhet att göra, eller är vi helt enkelt så glada i varandra, att vi har grilkalas vid delsjön en regnig fredagförmiddag när snön fortfarande ligger på marken?

I alla fall så slutade det ändå med en att liten skara NV:or som gav sig ut i skogen för att grilla lite korv, tack vare Sofias initiativ. 2 paket korv. 2 paket bröd. 2 Grillar. Ketchup. Senap. Mysigt.
  • Sen kom regnet.
Som när botten på en överfull ICA-kasse går sönder, kom regnet. Som när motståndaren läger en "+4" i Uno, kom regnet. Som när man kommer till fotbollsplanen när man är nio år, ska spela sin första match och tagit fel på datumet, kom regnet. Ja, så kom regnet, och vi blev dyngsura, pisseblöta, våta och drypande. Solkiga, vattendränkta, slaskiga och genomfuktig, och under hela vägen hem vätades gymnastikskorna av den kalla och smältande snön. Korvarna hade inte stillat all hunger och håret hade lagt sig slickat över huvudet. Utöver det lyckades Robin tömma en påse full med kol löst i smält snö över mitt vänstra byxben just när vi klivit in i värmen till Sofias hus.

image15
image16
image17

... En mycket trevlig dag med andra ord!

Diskutera!
Postat av: Gustav

hmm både lite sur men samtidigt lite glad att jag inte var med... räknas jag inte in bland NV2arna kanske? Fast det gör jag ju egentligen inte... nå väl istället får jag skratta åt er andras olycka. mohahaha!

2008-03-28 @ 23:47:57
Postat av: Mewsick

Du ska veta en sak. Du sa att du skulle LANa, alternativt skriva på ditt hälsoarbete, så jar ginde inte dig, en blev ack så förvånad när jag såg dig på msn. Jag ber tusenfalldigt om ursäkt för att ajg inte dubbelkollade, och tycker verligen att det hade varit toppen att ha dig med! Jonathan var med, så det var itne bara från vårklass, kanske sticker lite mer i öronen att öra :P

2008-03-29 @ 00:22:20
URL: http://mewsick.blogg.se
Postat av: Ellen

Herregud, ni är inte kloka någonstans. Grilla i mars? Vad har hänt med hederliga mcdonalds?(Som jag vet att du avskyr;D)

2008-03-29 @ 13:32:49
Postat av: El Robin

Nja, nu tycker jag allt att du överdriver lite. Skulle snarare säga att det droppade lite lätt från påsen :P

2008-03-29 @ 17:59:39
URL: http://myspace.com/totalus
Postat av: M

En viss Melina blev liksom Gustav inte inbjuden.. Fast iofs hade jag annat för mig den dan ändå, menmen. Puss

2008-03-29 @ 22:20:27
Postat av: Jean-Luc

oj vad blek jag ser ut... det är nog för att jag likt en kameleont försöker anpassa mig till omgivningen, för att undvika diverse faror (t.ex dig, rivjärn kan vara farliga har jag hört).

2008-04-02 @ 23:23:03

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0