Goda gärningar

Sticker
...till bibblan för att få lite läsro och slår mig ned i en sitt-tyst-och-läs-fåtölj. Gör mig bekväm och tar upp min bok för att börja läsa. Men med ens bryts tystnaden. Vid de bokningbara datorerna har några verbalt eftertappade småglin slagit sig ned för att spela spel. Gång på gång blir de tillsagda av den trevlige biblotekarien att sänka sin ljudvolym, men trots detta fortgår de innehållsfattiga konversationerna med groteska uttryck om varandras mödrar, och nu har Eric nått en gräns.

Fattar tag i mitt medhavda rivjärn och går målmedvetet fram mot den närmsta killen. Tar tag i hans nacke och börjar med vilt uppspärrade ögon och ett mordiskt ansiktsuttryck, likt Nicholsons i The Shining, att klösa rivjärnet i hans torra hårbotten. RITSCH RATSCH FILIBOMBOMBOM!!! skriker jag i takt med att jag hyvlar med järnet fram och tillbaka över den sprattlande hjässan. De övriga bråkstakarna dränks i blod och hjärnsubstans innan de flyr mot entrén, medan jag själv vrålar och frustar över de dödsryckande kvarlevorna av mitt offer. Efteråt går jag glatt visslande tillbaka till min fåtölj och avslutar min bok.

... Det är väldigt mycket snö ute!

Diskutera!
Postat av: Anonym

Hahah, du är bäst!

Fortsätt skriva, det är verkligen kul och INTRESSANT att läsa o granska:P

2008-03-25 @ 17:47:52
Postat av: M

Från Melina förresten:P

Och jag ska träna ikväll istället, så vi har precis heeeela dagen på oss imon med historian! Så jag kommer till dig runt 10 då:)

P.s. kolla bilddagboken igen.

2008-03-25 @ 17:49:16
Postat av: Mewsick

Till Melina:
Shit vad bra! jag har verkligen sett fram emot att spendera typ en hel dag med historia!:D not
Vad kan det vara för kul på bilddagboken då? www.mimmelina.bilddagboken.se eller?

Till ***:
Tack så stört mycket! vilka roliga komplimanger. Har du egen blogg? ganska ny med bloggandet och vill ha inspiration! öppen för allt!

2008-03-25 @ 18:01:15
URL: http://mewsick.blogg.se
Postat av: Jean-Luc

Haha.. ja, det var ju bara en tidsfråga innan något sådant skulle hända... =)

2008-03-25 @ 18:02:56
Postat av: Mewsick

till lucan:
Du vet aldrig säkert, inte ens i min närhet, vad som kan utlösa mina inre känslor... mohamamahahhaha

2008-03-25 @ 18:14:35
URL: http://mewsick.blogg.se

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0