Filmjölk

... ja det är VÄLDIGT mycket snö ute!

När jag lämnar statsbibblan får jag en känsla av att jag befinner mig i en såndär liten leksakskupol med vatten och konfetti som börjar yra omkring när man skakar den. Gatorna är vita, byggnaderna likaså och folk trängs likt sillar i busskurarna för att söka skydd mot den sockervaddslika snön. Hurtig som jag är väljer jag att gå två hållplatser för att fördriva de tolv minuter av väntan innan bussens ankomst.

Väl ombord får jag tag i en Nöjesguide och börjar läsa en intervju med Hellström. Efter ett tag märker jag att bussen står stilla och tittar därför ut genom fönstret.

Nej! Jag försöker titta ut genom fönstret, men ser ingenting. Grädde eller filmjölk, u name it! Det var tamejfan helt jävla vitt! Dessutom hade bussen kört ner i ett dike, så det blev en vallfärd av resenärer till närmsta hållplats där vi fick invänta en ersättningsbuss. Jävla Sverige!

image5

Inga våfflor idag.
Jag glömde våffeljärnet i skolan


Diskutera!
Postat av: Jean-Luc

och i det vädret övningskörde jag...

2008-03-26 @ 00:02:44
Postat av: Mewsick

Jag funderade på hur det skulle vara att övningsköra i det, eftersom bussen ajg åkte i bara gled omkring hela tiden. Den fick jättesvårt med att fästa.

2008-03-26 @ 00:05:06
URL: http://mewsick.blogg.se

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0