Besök

Dörrklockan
            ...ringer och lat som jag är inväntar jag att någon annan i huset ska ta det och mamma öppnar. Det är grannbarnen. De där gulliga, hämningslösa och söta dockbarnen som springer omkring och förgyller även de regnigaste dagar. "Glad påsk" hörs ifrån undervåningen, och jag struntar i att barn inte bryr sig om när saker är över och inte. Det är sorligfälligt att vi tvingar de små liven att växa upp och bli samhällskritiska, giriga och iskalla. Näe, barn får väldigt gärna förbli barn för mig!

"Vill ni köpa teckningar?" hör jag.

Vad är det här? Vad i HELVETE är det här?!?!? Har de inte lärt sig att man får vad man ger!?? UPPNBARLIGEN INTE!! Näe, girigheten äntrar redan vid 6-årsåldern, och Eric har återigen fått nog!!

På undervåningen möter jag de små glinen som står och grinar tiggaraktigt i dörren. Går förbi dem med en sträng min, kliver in i tvättstugan, sniker in i förrådet och letar fram grästrimmern (ett såntdär verktyg med en roterande plastråd i ena änden som kapar svåråtkomligt gräs). Det finns tillräckligt mycket bränsle kvar för att köra en omgång till. Drar ut lite längre lina, en meter eller så, och lägger örat mot dörren och hör mamma gå in i sovrummet för att hämta plånboken. Då passar jag på.

Trimmern går igång och jag flyger tjutande ut ur mitt gömställe som en häxa på bål med trädgårdsverktyget i högsta hugg ovanför huvudet likt en korsriddare med sin värja. Barnen hinner inte reagera innan den meterlånga linan piskar av öron, splattar sönder ögon, skrapar upp den övriga vävnaden och sliter sönder deras påskkärringskläder. Motorn stannar och linan slutar att rotera. "Glad påsk" säger jag hjärtligt och bockar.

image8image10
Här är deras teckningar och visst är de fula, men de klarade sig undan blodstänk iaf...

... nu har jag fått tag på ett nytt redigeringsprogram,
som tydligen ska funka lika bra som PS. Tack Gustav!

Diskutera!
Postat av: Jean-Luc

Antar att det nya programmet är fri programvara. Iaf om det var från gustav-miljö hehe =) sen för övrigt är jag lite tveksam mot ditt agerande med trimmern... det hade kanske varit bättre med en yxa eller nåt, eftersom att det inte är så mijlövänligt att slösa bensin på något sådant. tänkvärt

2008-03-27 @ 21:35:21
Postat av: Erica

jan lok har rätt bertäffande miljöaspekten... var lite mer miljövänlig i ditt slaktande är du snäll.... Vill du inte att även dina framtida barnbarn ska få slakta? ;) särskilt passande med tanke på Depp-filmen vi såg idag :P

måste säga att du är väldigt konkret och handlingskraftig: fortsätt mala ner de små kapitalistsvinen!!!

2008-03-28 @ 00:11:35
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se
Postat av: Mewsick

Jag gör inet för miljöns skull... jag vill bara tillfredsställa mina egna behov...

2008-03-28 @ 21:23:01
URL: http://mewsick.blogg.se

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0