Tragiskt slut 01:12

Direkt efter hållplatsen innan min trycker jag in stoppknappen och reser mig upp som en orolig pensionär - jag är ju ensam på bussen, så vem bryr sig? Av vana tar jag av handsken för att bereda mig på att genom busvissling påminna busschauffören om att stanna - bara som försäkring.

Och mycket riktigt. Han glömmer bort sig totalt (kan han tillåtas att beskylla att det trots allt är sista turen? - fatta mentometerknapparna och tryck nu!) och ska precis till att gasa iväg. Jag busvisslar och känner hur underlaget är för halt. Bussen hinner inte bromsa i tid, utan plöjer ner fem läkarstudenter, en utrotningshotat isbjörn och Konung Carl XVI Gustav.

Till slut stannar fordonet. Jag kliver ur och roar mig hela vägen hem med att fånga stora snöflingor med tungan.

Grattis på 18-årsdagen Erica!

Diskutera!
Postat av: Erica

TACK Äjrikur! Det ska allt bli en Wii-dag snart :D Du och kollektivtrafiken har ett komplicerat förhållande förresten:Det är tyvärr inte på lika villkor men ändå är du ack så beroende av det ;)

2008-03-25 @ 14:05:06
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se
Postat av: Mewsick

Jag ska just till att sammanfatta min väg hem. usch vad tråkigt det kommer bli att läsa det inlägget. får göra det kort:) Jag ser fram emot Wii-dagen jävligt mkt, ska du veta. jag får spatta va tt vara ensam!

2008-03-25 @ 16:34:49

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0