Parall(eller)?

Satt
            ...med en Punkt SE och kom till insändarsidan (som f.ö. är väldigt tråkig i och med att det alltid är ett förutbestämt ämne man ska kommentera). Huvudrubriken; "Ska polisen jaga personer som laddar ned olagligt?". Insändarna tvistar kring frågan, och olika spekulationer kring samma svar blir tråkigt i längden, tills jag kommer till ett specifikt inlägg. Sebastian, 20, ifrån Nortälje skriver:

"-När Jesus på något magiskt sätt delade med sig av sitt bröd till alla, kom
minsann inte bagarn springande med ett utdrag av upphovsrätten. Punkt slut."

Det är ju alltid kul att läsa om olika "likheter", och ännu roligare när det hanlar om religion! - HAHA!

image6

Bilden ovan (i vilken jag f.ö. ser väldigt "manlig" ut, enligt en Melina som absolut inte skiljer män från kvinnor) är vi i slutskedet av historiaarbetet. Efteråt kläcker Mel en relativt "välgrundad, genomtänkt och analyserad" kommentar (som hon säger sig ha funderat över i ca 3 minuter):


"Jag har tänkt på en sak. Vi har ju pluggat historia i 13 timmar i streck nu,
och det visar ju väldigt tydligt på att vi är flockdjur!
"

... är det bara jag som inte riktigt ser några
kopplingar i något av ovanstående exempel?
... eller?






Diskutera!
Postat av: Erica

haha jag ser inte heller logiken i det där uttalandet :P men Melina har säkert någon bra förklaring, det återstår dock att se om jag förstår den...

Bra citat av sebastian också.... tycker att det är bra att ladda ned: Kultur ska finnas till för alla!!!!

2008-03-27 @ 15:14:21
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se
Postat av: Mel

Anledningen till att folk inte fattar citatet är för att en viss person *host* inte har citerat rätt! Det är som att skriva en ekvation, hoppa över alla uträkningar o sedan skriva att x=3. Det är fortfarande korrekt men svårare att fatta! :p

Förresten så har jag laddat upp med ett antal citat nu som jag sitter och lurar på att hugga till med vid första bästa tillfälle, hehe. Spana in min bilddabok så ska du få se på mitt första bidrag

2008-03-27 @ 21:09:11

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0