En händig man

Brukar
            ...få lite ultraflipp ibland, som idag. Nätverket lade av på min stationära och jag satte mig därför med den bärbara istället, men ville så gärna ha mitt trådlösa tangentbord att jag flyttade mottagaren till den bärbara. På eftermiddagen satte jag tillbaka mottagaren i den stationära igen och tänkte att nätverket skulle få en extra chans.

Det är här det börjar. Musen ville inte koppla upp sig, utan lämnade en paralyserad pekare på skärmen och ett spegelvänt "Connect" i tummen. Av frustration fattade jag tag i kanten på musen och bände sönder en del. Ilskan rann av mig och ersattes av ångerkänslor. FAN! "Det var inte meningen, kom igen då kompis, förlåt mig" försökte jag, men musen förblev liggandes i delar på skrivbordet. Kände ilskan komma tillbaka och bestämmde mig för att gå ut i förrådet och göra en stor grej av det hela. En släggkrossad mus i ett bildspel skulle ju bli jättebra bloggmaterial!

Ändrade mig dock och kom på att det kanske går att laga med eld. Hittade brännaren som pappa använder till Creme Brulet och började svetsa. Det enda kruxet var att lågan var ca + 1200 grader Celcius, och att musen började smälta. Skrek till och börjar med omsorg blåsa för att kyla den brännskadade musen. Kilade in i tvättstugan för att hitta lite användbart material att laga skadan med och fann ett lock till en burk med Turkisk Youghurt. Klippte loss en bit, gick ut i köket och smälte fast den över det bortsmälta området på musen. Till slut, efter mycket arbete, funkade musen (nästan) som vanligt.

image12 image13

Gick upp till rummet och försökte ansluta musen igen, men det funkade inte. Beslutade mig då för att se om det var något uppenbart fel och öppnade därför luckan på baksidan...

... där saknades ett batteri.

Diskutera!
Postat av: Annelie

Svar: Jag är väldigt instresserad och beroende ;) haha! Har dock bara haft min system i ca 4 månader :P Min kompis hade den och han var super nöjd, själv tycker jag att canon är bekvämare att hålla i ovs. Satsa på Nikon 40x eller Canon 400dn, så kommer du ha en kamera som håller ett tag till ;)

2008-03-29 @ 20:30:00
URL: http://anneliemalmgren.blogg.se
Postat av: Annelie

Svar: Jag är väldigt instresserad och beroende ;) haha! Har dock bara haft min system i ca 4 månader :P Min kompis hade den och han var super nöjd, själv tycker jag att canon är bekvämare att hålla i ovs. Satsa på Nikon 40x eller Canon 400dn, så kommer du ha en kamera som håller ett tag till ;)

2008-03-29 @ 20:34:13
URL: http://anneliemalmgren.blogg.se
Postat av: Meel

HHAHAHAH!!XD Söta du, du är helt enkelt bästbästbäst!! ^^

2008-03-29 @ 21:02:41
Postat av: Helena

Svar: Det kan nag tyvärr inte förklara så emnkelt, för jag har fått hjälp med detav en kompis. Men hon har väl lagt in det någonstans i stilmallen, men har ingen aning om var!Hoppas att du har en skön kväll!

2008-03-29 @ 21:34:18
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Helena

Svar: Det kan nag tyvärr inte förklara så emnkelt, för jag har fått hjälp med detav en kompis. Men hon har väl lagt in det någonstans i stilmallen, men har ingen aning om var!Hoppas att du har en skön kväll!

2008-03-29 @ 21:34:48
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Anonym

P.s. om det inte framgått tidigare så har du lyckats rejält jävla bra med designen!!!!!!!! Snyggt att det blev mewänglar ändå

2008-03-29 @ 22:06:08
Postat av: Rea

ohohoho XD ahahahahaha XD roflmao's lilla röda för faaan! HUR I HELVETE KOMMER MAN PÅ ATT SVETSA EN MUS?! XDXDXDXDXD

2008-04-11 @ 19:26:48
URL: http://myspace.com/reagotbass

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0