"Att dikta är att hålla domedag över sig själv"

Henrik Ibsen har fullkomlit rätt, och detta
vill jag styrka med en liten... dikt!

Dikter, så avskytt, sån äcklig lyrik
Ett ordbajs av flummiga ord
Simpelt, poänglöst - jag får sån panik
"Coolt, va; jag rimmar på bord".

Med högmod i pennan, en rad kladdas ner
Likt stanken från härsknande mat
Jag säger "bravo", sen vill jag ha mer
Smickrande ord, sen ett "not"

Förhoppningsvis mitt
sista bidrag till poesivärlden




Diskutera!
Postat av: Erica

En ytterst värdig sorti ur poesins värld...

2008-03-25 @ 13:54:56
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se
Postat av: Mewsick

usch... uppmuntra inte diktning!

2008-03-25 @ 16:42:11

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0