FRA

Försvarets Radioanstalt
            ...tillåts avlyssna all information som passerar Sveriges gränser. So what?

Jag har inte stött på en enda kommentar som främjar förslaget om fri avlyssning av FRA, vilket måste betyda att hela grejen är helt befängd, eller? Lite rädd blev jag, och prövade några andra infallsvinklar - en gris är ju även den dubbelsidig (och det kan man ju använda sig av för att göra korv!).

Det har i Svea Rike uppstått någon form av fetingrädsla kring faktumet att bli avlyssnad. Jag skiter blanka fan i om någon okänd (och dessutom kanske pervers) Snuskbertil sitter och lyssnar av mina betalsamtal till 0733-nummer, följer mina spår bland alla porrsidor jag besöker, eller läser av mina erotiska kärleksbrev till Elisabet Höglund. Folk lämnar ju ändå ut all information via bloggar!

Och vad fan ska det materialet sedan användas till? Dessutom; hur mycket resurser krävs det i så fall inte för att ha pli på mig och resten av Sveriges 9 miljoner innvånare (eller är det kanske 20? - Hur många illigala invandrare har vi i garderoben egentligen?)? Finns ens risken (?) att jag kommer (att) bli avlyssnad?

Jag har med andra ord ingen anledning till att dölja någonting och således finns det inget att oroa sig för för min del. Enda bakslaget är väl att skvallertidningar förmodligen kommer (att) bli större än någonsin!

...och då blir jag ju kändis - usch! Därför är det kanske
lika bra att screwa FRA-lagen och köra lite old-school.

Diskutera!
Postat av: willewew

eric! Jag måste erkänna att det är något visst med den kvinnan, men snälla kära lilla älskade vän! inte fantiserar man om en kärring med ett fågelbo på skallen?!...

2008-06-30 @ 20:51:53

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0