Över Tid

Köpte
            ... lite matsäck på Hemköp i fredags och stötte av en händelse på Tony och Mangan. Tony och Mangan. Gap-Tony och Mini-Mangan. Båda två gamla innebandytränare och inte ett dugg förändrade sen tiden då jag själv spelade i deras lag, som nu tydligen håller på att gå i graven.

- "Men tjenare Kulan!"

... ajusteja - "Kulan". - det var så man kallade mig.

- "Hur é läget"

De klämkäcka kommentarerna vällde ut och trängde in mig i ett hörn av beklämmelse. Ett fejkat leende, lite kallprat, och till sist en rysning av obehag. De betalade sin Coca Cola (som Gap-Tony inte lyckats pruta ned) och gick.

Där går de nog än - 22-åriga Mini-Mangan med sitt korkat leende från tinning till tinning och en medelålders Gap-Tony iklädd en beige och nött skinnjacka från tidigt 90-tal. Lika löjliga och hopplösa som alltid. Gap-Tony och Mini-Mangan.

.... runtomkring - ingenting.


Diskutera!
Postat av: Erica

jao. vi som har läst blåviva känner ju till historien bakom ditt bandynamn ;)

2008-04-10 @ 18:20:08
URL: http://AndyWarhol.bilddagboken.se

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0