Mjölk

A Clockwork Orange
            ...får nog de flesta tittarna att reflektera lite kring mjölk. Jag vill skapa lite känslor kring mjölk för att framkalla en vilja attt ta ett glas. Mjölk alltså:

Föreställ dig en enorm sal med ett tio meter långt bord i massiv körsbär i mitten. De femton stolarna är konstnärligt utskurna och sitsarna är fluffiga under det röda skinnet. Mitt på bordet står en obehandlad och mjukt flisig träbägare som känns sträv och hård i munnen samtdigt som det är lätt att göra märken i den med tänderna. Det är svalt i salen och det blåser en ljum bris genom de öppnade fönstrena. Bredvid bägaren står en glaskaraff till bredden fylld med mjölk - söt, fet och nästan lite trögflytande mjölk. Den är isande kall. En betjänt fyller bägaren och håller sin handskbeklädda hand i en gest till inbjudan. Mjölken blir tyngre för varje klunk, den rinner ut lite längs med kinderna och din oumbärliga törst tar lång tid att släcka. Du klunkar i dig tills bägaren är slut och sätter dig ned belåtet.

Visst smakade det gott!

...hoppas att jag drömmer om Matte D inatt,
så att jag kan allt inför provet på torsdag!

Diskutera!
Postat av: Anonym

mmmmm.... mjöööölk! mycke skönare att dröma om än matte!

2008-04-15 @ 22:57:11
Postat av: mimmelina

Bloggtext: "är en personligt hållen text om ett AKTUELLT ÄMNE SOM KAN INTRESSERA MÅNGA. Omfång och språknivå bör anpassas till det sammanhang där texten ska publiceras." (Källa: Kopieringsunderlag inför Delprov B i skriftliga Nationella provet i svenska B, våren 2008)

Japp, detta gick vi igenom på svenskalektionen idag då inför nationella på onsdag, tänkte att du kanske inte ska skriva om mjölk dåXP (hheheh). Puss på dig!

2008-04-18 @ 20:38:04

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0