God vs Science

Det här inlägget är en ursäkt till Josefin i Esmu2

Psykologilektion

            ...och tre diskussionsfrågor. Den tredje frågan: Darwins teori om arternas uppkomst.

Jag strävar mot besittning av en fullkomlig livssyn, och vinklar gärna problem. Snackar med Josefin, som har sån fallenheten för diskussioner. Vi diskuterar ofta utan att bli arga på varandra.Idag tror jag på forskning och vetenskap. Idag tror hon på religion - diskussionen är ett faktum.

Jag får några elementära utlägg kring min ståndpunkt att låta så självklara, och religionen att klinga så absurdt i mina öron att jag börjar skratta.

Jag garvar ihjäl mig. Sitter där och garvar i tystnad - skäms! Förlåt, Josefin! Jag kunde inte hindra mig, utan kände mig så usel som ens började skratta. Ville lämna klassrummet, men dämpade mig. Jag garvade så mycket inombords att jag inte kunde prata. Jag skäms - Förlåt, Josefin! Jag är verkligen ledsen.


image27

  • Vad tycker du - Gud eller vetenskap?


... när lektionen var över smet jag iväg, men fick då höra det märkligaste på länge:
-"Eric, Din gamla räv! ställ upp stolarna!". Martin är väl ändå för Sjöön

Diskutera!

Jag lyssnar:

Och du heter?:
Kom ihåg mig?

Och hur får jag tag på dig?: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Säg det!:

Trackback
RSS 2.0